mandag 23. januar 2012

Tumblr.

Etter en oppfordring fra min gode venn Oda
(også min trofaste leser nr.1, http://surfswimlive.tumblr.com/), har jeg skaffet meg en bruker på tumblr. Sliter nå med å finne ut hvorfor jeg har bruk for den..
Oh btw! Har du tumblr? Noen tips? Har du en blogg verdt å følge? Tell me!


http://trallalalalalalaaaaa.tumblr.com/

Har avstått i lange tider fra å involvere meg mer på nettet. Alle de sosiale mediene der man skal dele alt med alle, er for meg både forvirrende og slitsomt. Er det virkelig så viktig for folk flest å vite hva alle bekjente hadde til middag? Man blir også lett avhengig. Det er ganske vanlig å "svippe innom" facebook når man skal gjøre lekser, eller bruke flere timer av dagen på å skrive et blogginnlegg. Jeg tenker nå tilbake på all den tiden jeg har brukt på nettet, og innser nok en gang at det virkelige liv beveger seg lengre og lengre bort fra den fysiske verden.
Nei, alt var bedre da jeg var ung! Før var det leking ute i all slags vær, og all kommunikasjon foregikk enten via røyksignaler eller brevduer. Godteri på lørdager, disney på vhs, moral, bordskikk og 10-kroners adventskalender. Gode tider, gode tider...

Ellers så er det verdt å nevne at min kjære kollega, Emilie, blir 17år i dag! Gratulerer med dagen, du nærmer deg døden med stormskritt.
Skal gjøre mitt beste for å komme opp med et skikkelig innlegg i løpet av uken :]
Stay tuned! Linn Mari

2 kommentarer: